Eksponaty
Mercedes Adenauer
Mercedes-Benz Typ 300 – rodzina luksusowych samochodów osobowych produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951–1962, nosiła oznaczenia wewnętrzne W186, W188 i W189 (w zależności od wersji). Łącznie powstało 12 190 egzemplarzy serii 300.Typ 300 „W186” został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm³ zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min.
Mercedes Adenauer
Mercedes-Benz Typ 300 – rodzina luksusowych samochodów osobowych produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951–1962, nosiła oznaczenia wewnętrzne W186, W188 i W189 (w zależności od wersji). Łącznie powstało 12 190 egzemplarzy serii 300.Typ 300 „W186” został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm³ zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min.
Mercedes Adenauer
Mercedes-Benz Typ 300 – rodzina luksusowych samochodów osobowych produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951–1962, nosiła oznaczenia wewnętrzne W186, W188 i W189 (w zależności od wersji). Łącznie powstało 12 190 egzemplarzy serii 300.Typ 300 „W186” został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm³ zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min.
Mercedes Adenauer
Mercedes-Benz Typ 300 – rodzina luksusowych samochodów osobowych produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951–1962, nosiła oznaczenia wewnętrzne W186, W188 i W189 (w zależności od wersji). Łącznie powstało 12 190 egzemplarzy serii 300.Typ 300 „W186” został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm³ zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min.
Mercedes Adenauer
Mercedes-Benz Typ 300 – rodzina luksusowych samochodów osobowych produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951–1962, nosiła oznaczenia wewnętrzne W186, W188 i W189 (w zależności od wersji). Łącznie powstało 12 190 egzemplarzy serii 300.Typ 300 „W186” został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm³ zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min.
Mercedes 107/ 560 SL
Mercedes-Benz SL III został zaprezentowany po raz pierwszy w 1971 roku. Produkcja trwała do 1989 roku. Wersja coupe nosiła nazwę SLC. Głównym rynkiem zbytu SL-a (R107) miały być Stany Zjednoczone. To tam kierowano większość produkcji. Auta eksportowane do USA różniły się od swoich europejskich braci. Wersje amerykańskie charakteryzowały się bardziej miękkimi nastawami zawieszenia, silnikami o obniżonym stopniu sprężania, ze względu na restrykcyjne normy emisji spalin, ośmiocalowymi “bezpiecznymi” zderzakami przednimi i tylnymi i światłami przednimi oraz światłami obrysowymi spełniającymi amerykańskie normy. Zmiany dotyczyły więc zarówno mechaniki, jak i nadwozia. Niektóre silniki występowały tylko w USA, niektóre zaś tylko w Europie
Mercedes 107/280 SL
Mercedes-Benz SL III został zaprezentowany po raz pierwszy w 1971 roku. Produkcja trwała do 1989 roku. Wersja coupe nosiła nazwę SLC. Głównym rynkiem zbytu SL-a (R107) miały być Stany Zjednoczone. To tam kierowano większość produkcji. Auta eksportowane do USA różniły się od swoich europejskich braci. Wersje amerykańskie charakteryzowały się bardziej miękkimi nastawami zawieszenia, silnikami o obniżonym stopniu sprężania, ze względu na restrykcyjne normy emisji spalin, ośmiocalowymi “bezpiecznymi” zderzakami przednimi i tylnymi i światłami przednimi oraz światłami obrysowymi spełniającymi amerykańskie normy. Zmiany dotyczyły więc zarówno mechaniki, jak i nadwozia. Niektóre silniki występowały tylko w USA, niektóre zaś tylko w Europie
Mercedes 107/280 SL
Mercedes-Benz SL III został zaprezentowany po raz pierwszy w 1971 roku. Produkcja trwała do 1989 roku. Wersja coupe nosiła nazwę SLC. Głównym rynkiem zbytu SL-a (R107) miały być Stany Zjednoczone. To tam kierowano większość produkcji. Auta eksportowane do USA różniły się od swoich europejskich braci. Wersje amerykańskie charakteryzowały się bardziej miękkimi nastawami zawieszenia, silnikami o obniżonym stopniu sprężania, ze względu na restrykcyjne normy emisji spalin, ośmiocalowymi “bezpiecznymi” zderzakami przednimi i tylnymi i światłami przednimi oraz światłami obrysowymi spełniającymi amerykańskie normy. Zmiany dotyczyły więc zarówno mechaniki, jak i nadwozia. Niektóre silniki występowały tylko w USA, niektóre zaś tylko w Europie
Mercedes 107/450 SLC
Wdrożony do produkcji w roku 1972, zyskał inną nazwę – Mercedes-Benz SLC. Samochód jest o 36 centymetrów dłuższy. Dzięki temu mieści cztery pełnowymiarowe siedzenia. Nadwozie modelu jest stylistycznie zbliżone do Klasy S, od niej również pochodzą silniki.
Charakterystyczną cechą SLC są „zasłonki”, znajdujące się nad tylnymi błotnikami. Zastosowano je, aby umożliwić pełne odsłonięcie bocznych szyb co, przy braku słupka środkowego, tworzy harmonijną pustą przestrzeń. Gdyby szyby doprowadzone były do słupka C, niemożliwe byłoby ich pełne odsunięcie, ze względu na zbyt małą ilość miejsca w tylnych błotnikach.
Mercedes 111/220 SEB
Mercedes 111/220 SEB
Mercedes 113/230 SL
Mercedes 113/250 SL
Sprzedaż wersji 250 SL rozpoczęto w Styczniu 1967. W cenniku widniała przez rok, jest więc najrzadszą odmianą Pagody. Jedyną poważną modyfikacją był nowy, większy silnik. Moc nie wzrosła, jednak wyrównała się krzywa momentu obrotowego. W efekcie samochód sprawnie przyspieszał w szerszym zakresie obrotów. Bębny na tylnej osi zastąpiono tarczami.
Modele 250 SL stanowią kontynuację filozofii 230 SL – dynamika przeważa w nich nad komfortem. Masa aut wzrosła jednak tak bardzo, że pokonanie bariery 200 km/h stało się niewykonalne. Wyprodukowano 5196 sztuk.
Mercedes 113/250 SL
Sprzedaż wersji 250 SL rozpoczęto w Styczniu 1967. W cenniku widniała przez rok, jest więc najrzadszą odmianą Pagody. Jedyną poważną modyfikacją był nowy, większy silnik. Moc nie wzrosła, jednak wyrównała się krzywa momentu obrotowego. W efekcie samochód sprawnie przyspieszał w szerszym zakresie obrotów. Bębny na tylnej osi zastąpiono tarczami.
Modele 250 SL stanowią kontynuację filozofii 230 SL – dynamika przeważa w nich nad komfortem. Masa aut wzrosła jednak tak bardzo, że pokonanie bariery 200 km/h stało się niewykonalne. Wyprodukowano 5196 sztuk.
Mercedes 121/190 SL
Mercedes 126/500 SEC
Mercedes-Benz klasy S II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1979 roku.
We wrześniu 1979 roku zaprezentowano nowe wcielenie Klasy S oznaczone symbolem W126. Samochód przeszedł gruntowne zmiany – m.in. miał linię boczną na wysokości górnej krawędzi błotnika, z boku nadwozia, przy progach, znajdowały się szerokie listwy z tworzywa sztucznego, górne krawędzie listew bocznych, wykonanych również z plastiku, były na tej samej wysokości co zderzak przedni i tylny, przednia ściana samochodu została nieznacznie pochylona do tyłu, nadając pojazdowi bardziej aerodynamiczna sylwetkę, wycieraczki przedniej szyby chowane były pod maską wozu, to m.in. przyczyniało się do korzystniejszego współczynnika oporu powietrza, wynoszącego w tym modelu Cx=0,37. Nadwozie to opracowywano aż 8 lat.
Mercedes 126/500 SEC
Mercedes-Benz klasy S II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1979 roku.
We wrześniu 1979 roku zaprezentowano nowe wcielenie Klasy S oznaczone symbolem W126. Samochód przeszedł gruntowne zmiany – m.in. miał linię boczną na wysokości górnej krawędzi błotnika, z boku nadwozia, przy progach, znajdowały się szerokie listwy z tworzywa sztucznego, górne krawędzie listew bocznych, wykonanych również z plastiku, były na tej samej wysokości co zderzak przedni i tylny, przednia ściana samochodu została nieznacznie pochylona do tyłu, nadając pojazdowi bardziej aerodynamiczna sylwetkę, wycieraczki przedniej szyby chowane były pod maską wozu, to m.in. przyczyniało się do korzystniejszego współczynnika oporu powietrza, wynoszącego w tym modelu Cx=0,37. Nadwozie to opracowywano aż 8 lat.
Mercedes 126/560 SEC
Mercedes-Benz klasy S II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1979 roku.
We wrześniu 1979 roku zaprezentowano nowe wcielenie Klasy S oznaczone symbolem W126. Samochód przeszedł gruntowne zmiany – m.in. miał linię boczną na wysokości górnej krawędzi błotnika, z boku nadwozia, przy progach, znajdowały się szerokie listwy z tworzywa sztucznego, górne krawędzie listew bocznych, wykonanych również z plastiku, były na tej samej wysokości co zderzak przedni i tylny, przednia ściana samochodu została nieznacznie pochylona do tyłu, nadając pojazdowi bardziej aerodynamiczna sylwetkę, wycieraczki przedniej szyby chowane były pod maską wozu, to m.in. przyczyniało się do korzystniejszego współczynnika oporu powietrza, wynoszącego w tym modelu Cx=0,37. Nadwozie to opracowywano aż 8 lat.
Mercedes 129/500 SL
Mercedes 129/500 SL
Mercedes 230/ SL 55 AMG
Mercedes-Benz 500K
Luksusowy samochód osobowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1934–1936, nosił oznaczenie wewnętrzne W29. Pojazd dostępny był wyłącznie jako 2-drzwiowy kabriolet. W celu odróżnienia samochodu od modelu 500 sedan dodano do nazwy literę „K” (od słowa kompressor – doładowanie mechaniczne). 500K zastąpił zaprezentowanego tylko rok wcześniej Mercedesa 380, miał większy i mocniejszy silnik oraz bogatsze wyposażenie wnętrza, co było odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na szybsze i bardziej luksusowe pojazdy. Wyprodukowano łącznie 342 takie modele Mercedesa. Samochód jest repliką w skali 1:1.
Mercedes-Benz 500K
Luksusowy samochód osobowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1934–1936, nosił oznaczenie wewnętrzne W29. Pojazd dostępny był wyłącznie jako 2-drzwiowy kabriolet. W celu odróżnienia samochodu od modelu 500 sedan dodano do nazwy literę „K” (od słowa kompressor – doładowanie mechaniczne). 500K zastąpił zaprezentowanego tylko rok wcześniej Mercedesa 380, miał większy i mocniejszy silnik oraz bogatsze wyposażenie wnętrza, co było odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na szybsze i bardziej luksusowe pojazdy. Wyprodukowano łącznie 342 takie modele Mercedesa. Samochód jest repliką w skali 1:1.
Mercedes 113/230 SL
Mercedes 121/190 SL
Mercedes 121/190 SL
PORSCHE 911
PORSCHE 911 CARRERA
PORSCHE 911 CARRERA
Cadillac Cabrio
Chevrolet Universal
Chevrolet Universal
Corvette C3
Chevrolet Corvette III został zaprezentowany po raz pierwszy w 1963 roku.
W pierwszym roku produkcji wariant coupe nie był w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy człon Stingray. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II, uzyskując charakterystyczne proporcje nawiązujące do butelki Coca-Coli (tzw. coke-bottle design), z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami, a także szpiczastą maską przednią.
Jaguar E-Type
Jaguar E-Type
Wołga Gaz
GAZ-21 Wołga, początkowo M-21 Wołga – samochód osobowy klasy średniej wyższej, produkowany w radzieckich zakładach GAZ w Gorkim w latach 1956–1970. Był to pierwszy model Wołgi. Oprócz sedana GAZ-21, produkowano też kombi GAZ-22 i specjalną wersję wzmocnioną, GAZ-23. Był to jedyny samochód średniej klasy produkowany w tym okresie w ZSRR, powszechnie używany jako samochód służbowy dla funkcjonariuszy państwowych w krajach bloku wschodniego, w tym Polsce.
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 125p
© Źródło: https://pl.wikipedia.org, licencja: [CC BY-SA 3.0 Deed] (link do: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/