Mercedes 126/500 SEC

Mercedes-Benz klasy S II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1979 roku.

We wrześniu 1979 roku zaprezentowano nowe wcielenie Klasy S oznaczone symbolem W126. Samochód przeszedł gruntowne zmiany – m.in. miał linię boczną na wysokości górnej krawędzi błotnika, z boku nadwozia, przy progach, znajdowały się szerokie listwy z tworzywa sztucznego, górne krawędzie listew bocznych, wykonanych również z plastiku, były na tej samej wysokości co zderzak przedni i tylny, przednia ściana samochodu została nieznacznie pochylona do tyłu, nadając pojazdowi bardziej aerodynamiczna sylwetkę, wycieraczki przedniej szyby chowane były pod maską wozu, to m.in. przyczyniało się do korzystniejszego współczynnika oporu powietrza, wynoszącego w tym modelu Cx=0,37. Nadwozie to opracowywano aż 8 lat.

Samochody klasy S miały bardzo skuteczne hamulce, przednie tarcze hamulcowe były wentylowane i we wszystkich modelach seryjnie stosowany był system antyblokujący ABS. Samochody o większych pojemnościach wyposażone były w zawieszenie hydropneumatyczne (Nivo). Budowane były także samochody o wydłużonym nadwoziu i wydłużonym o 14 cm rozstawie osi, pojazdy te oznaczano dodatkową literą L. Na eksport do Kanady i USA produkowano także auta z silnikami wysokoprężnymi. W 1985 roku przeprowadzono facelifting modelu.

 
Dane techniczne modelu:
– rok produkcji: 1982
– moc silnika 170 kW ~231 KM
– pojemność silnika 4939 cm³
– masa własna 1650 kg
– długość: 5213 mm
– szerokość: 1886mm
– wysokość: 1500 mm
– rozstaw osi: 3165 mm
– zbiornik paliwa: 100l
© Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_klasy_S_Coupe, [autorzy] https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Mercedes-Benz_klasy_S_Coupe&action=history, licencja: [CC BY-SA 3.0 Deed] (link do: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/