Renowacja Mercedes Adenauer​​

Mercedes-Benz Typ 300 – rodzina luksusowych samochodów osobowych produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951–1962, nosiła oznaczenia wewnętrzne W186, W188 i W189 (w zależności od wersji). Łącznie powstało 12 190 egzemplarzy serii 300.Typ 300 „W186” został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm³ zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min.

Samochód zaprojektowany został tak, aby działał bezproblemowo w ciężkich warunkach. Z tego względu zastosowano w nim takie rozwiązania jak: głębokie płaszcze wodne bloku silnika, sterowaną termostatem chłodnicę oleju, miedziano-ołowiane panewki oraz wzmacniany wał korbowy[2].Wersja czterodrzwiowa (w konfiguracji sześciomiejscowej) dostępna była zarówno jako sedan jak i kabriolet (Cabriolet D). Do września 1955 wyprodukowano 6214 sedanów i 591 kabrioletów.

300b (W186 III) – W marcu 1954 wprowadzono wspomaganie układu hamulcowego, nową odmianę nazwano Typ 300b. W przednich drzwiach zastosowano uchylne okienka wentylacyjne. Dzięki zastosowaniu innego typu gaźników oraz podniesieniu stopnia kompresji z 6,4 do 7,5 moc maksymalna wzrosła do 125 KM (92 kW).

300c (W186 IV) – We wrześniu roku 1955 samochód otrzymał większą tylną szybę, nazwę zmieniono na Typ 300c. Pojazd mógł zostać także wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Wersja 300c charakteryzowała się także nowym niezależnym zawieszeniem tylnym opartym o oś wahliwą.Produkcji wersji Cabriolet D zaprzestano w czerwcu 1956 (51 egzemplarzy), sedan pozostawał w produkcji do lipca 1957, fabrykę opuściło 1432 sztuki.

300d – W sierpniu 1957 zaprezentowano bezpośredniego następcę dla 300c, nowy model otrzymał nazwę 300d. Charakteryzował się on dłuższym rozstawem osi, wtryskiem paliwa w standardzie oraz nadwoziem typu hardtop.Do napędu użyto osłabionej wersji silnika ze sportowego Mercedesa 300 SL, w 300 d generował on moc 180 KM (130 kW) przy 5500 obr./min[3]. Pojazd standardowo dostępny był z automatyczną skrzynią biegów, opcjonalnie można było zamówić wspomaganie układu hamulcowego, wspomaganie układu kierowniczego oraz układ klimatyzacji[3].Do marca 1962 powstało 3077 egzemplarzy wersji 300d, razem z 65 skonstruowanymi na specjalnie zamówienia kabrioletami (Cabriolet D).

Rocznik 1951 300:
– R6 3,0 l (2996 cm³) Daimler-Benz M 186, 2 zawory na cylinder, SOHC
– Układ zasilania: gaźnik
– Średnica cylindra × skok tłoka: 85,00 x 88,00 mm
– Stopień sprężania: 6,4:1
– Moc maksymalna: 115 KM (84,5 kW) przy 4600 obr/min
– Maksymalny moment obrotowy: 196 Nm przy 2500 obr/min
– Prędkość maksymalna: 155 km/h
– Średnie zużycie paliwa: 13,8 l / 100 km

Rocznik 1952 300 S:
– R6 3,0 l (2996 cm³) Daimler-Benz M 188, 2 zawory na cylinder, SOHC
– Układ zasilania: trzy gaźniki
– Średnica cylindra × skok tłoka: 85,00 x 88,00 mm
– Stopień sprężania: 7,8:1
– Moc maksymalna: 165 KM (121,5 kW) przy 5000 obr/min
– Maksymalny moment obrotowy: 242 Nm przy 3900 obr/min
– Prędkość maksymalna: 175 km/h

Rocznik 1954 300b:
– R6 3,0 l (2996 cm³) Daimler-Benz M 186, 2 zawory na cylinder, SOHC
– Układ zasilania: gaźnik
– Średnica cylindra × skok tłoka: 85,00 x 88,00 mm
– Stopień sprężania: 7,5:1
– Moc maksymalna: 125 KM (92 kW) przy 4500 obr/min
– Maksymalny moment obrotowy: 236 Nm przy 2700 obr/min
– Prędkość maksymalna: 160 km/h
– Średnie zużycie paliwa: 12,5 l / 100 km

Rocznik 1956 300 Sc:
– R6 3,0 l (2996 cm³) Daimler-Benz M 199, 2 zawory na cylinder, SOHC
– Układ zasilania: wtrysk
– Średnica cylindra × skok tłoka: 85,00 x 88,00 mm
– Stopień sprężania: 8,55:1
– Moc maksymalna: 175 KM (129 kW) przy 5400 obr/min
– Maksymalny moment obrotowy: 255 Nm przy 4300 obr/min
– Prędkość maksymalna: 180 km/h
– Średnie zużycie paliwa: 12,5 l / 100 km

Rocznik 1957 300d:
– R6 3,0 l (2996 cm³) Daimler-Benz M 189, 2 zawory na cylinder, SOHC
– Układ zasilania: wtrysk
– Średnica cylindra × skok tłoka: 85,00 x 88,00 mm
– Stopień sprężania: 8,55:1
– Moc maksymalna: 160 KM (117,5 kW) przy 5300 obr/min
– Maksymalny moment obrotowy: 237 Nm przy 4200 obr/min
– Prędkość maksymalna: 170 km/h
– Średnie zużycie paliwa: 15,8 l / 100 km