PORSCHE 911 CARRERA

Porsche 911 V zostało zaprezentowane po raz pierwszy w 1997.

Pojazd zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1997 roku. Model 996 otrzymał bardziej opływowe nadwozie, nowy charakterystyczny przód (przednie lampy) zespolone z kierunkowskazami, wzmocnione silniki, lepsze hamulce i jeszcze bardziej udoskonalony napęd na 4 koła.

Podstawowe modele Carrera i Carrera 4 otrzymały nowy, chłodzony cieczą silnik sześciocylindrowy w układzie bokser, umieszczony z tyłu, o pojemności 3.4 l i mocy 300 KM oraz w wersjach S o pojemności 3.6 l 320 KM. Wersję turbo (AWD) zaprezentowano we wrześniu 1999 roku. Osiągała ona moc 420 KM w wersji Turbo i 450 KM w wersji Turbo S. W ofercie znalazły się również dwa tylnonapędowe modele wyczynowe. Pierwszy z nich to 911 GT3 z silnikiem 3.6 l i mocy 381 KM a drugi to 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem o mocy 462 KM. Oba modele wyposażone były wyłącznie w sześciobiegowe skrzynie manualne.

W przeprowadzonym w 1999 roku międzynarodowym sondażu na najlepszy samochód stulecia Porsche 911 zajęło 5. pozycję[15]. W pierwszej piątce znalazł się także VW Typ 1, przodek modeli 356 i 911. 911 to jeden z najstarszych wciąż produkowanych sportowych modeli, do 50-lecia istnienia w 2013 roku sprzedano 820 000 egzemplarzy.

 
Dane techniczne modelu:
– rok produkcji: 2003
– moc silnika 235 kW ~320 KM
– pojemność silnika 3596 cm³
– masa własna 1560 kg
– długość: 4432 mm
– szerokość: 1770mm
– wysokość: 1306 mm
– rozstaw osi: 2325 mm
© Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_911, [autorzy] https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Porsche_911&action=history, licencja: [CC BY-SA 3.0 Deed] (link do: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/